Як написати RFP на розробку сайту? — блог Drudesk
050 640 98 44
support@drudesk.com

Запит на пропозицію (RFP): що це таке і як його писати?

Якщо ви шукаєте веб-агентство для розробки або підтримки веб-сайту, напишіть запит на пропозицію і відправте його багатьом потенційним підрядникам. Цей документ допоможе вам знайти відповідну компанію для роботи над вашим веб-проектом і успішно його завершити. Скласти відмінний запит на пропозицію легко, якщо ви знаєте, що писати і що ви хочете бачити, як результат. Визначення цілей, обсягу робіт і чітких вимог до проекту дозволяє завершити веб-проект вчасно і в рамках бюджету. Тому дізнайтеся, що таке запит на пропозицію і яку інформацію він повинен включати.

Що таке запит на пропозицію (RFP)?

Запит на пропозицію, запит на комерційну пропозицію чи запит комерційної пропозиції (англ. request for proposal, RFP) — це документ, складений власником бізнесу або організацією (в ролі замовника), що дає запит на пропозиції від постачальників послуг та товарів. RFP містить інформацію для компаній (як потенційних партнерів) про вимоги та очікування клієнта щодо майбутньої співпраці і кінцевого результату. Пропозиції підрядників, в свою чергу, повинні безпосередньо відповідати вимогам, викладеним у запиті на пропозицію.

У чому різниця між RFP і технічним завданням?

Часто плутають запит на пропозицію для розробки веб-сайту з технічним завданням, яке є ще одним документом, який також містить докладні вимоги і характеристики, що повинні бути досягнуті в результаті роботи. Обидва документи необхідні на дуже ранній стадії процесу веб-розробки, фактично в якості його передумов.

Однак, різниця між запитом пропозиції і технічним завданням полягає в тому, що RFP спрямований на отримання пропозиції відповідно до бажаних часових і бюджетних рамок та до відповідного рівня професіоналізму підрядника тоді, як метою технічного завдання перелічує набір запланованих і погоджених робіт і служить підставою для оцінки повноти веб-проекту після його завершення.

Як написати запит пропозиції на розробку сайту?

  • Визначте цілі і завдання веб-сайту

Кожен сайт створюється з якоюсь метою. Визначте, як сайт може допомогти саме вам? Яких цілей ваш бізнес досягне завдяки вашому сайту? Які цілі є вимірюваними, щоб в кінцевому підсумку можна було виміряти успіх цього веб-проекту?

Наприклад, для сайту електронної комерції цілі можуть включати онлайн-продаж, пошук нових ринків збуту, розширення цільової аудиторії, отримання конверсій і доходу. Серед інших цілей можуть бути просування бізнесу, підвищення впізнаваності бренду, відстеження статистики і т.д.

  • Вкажіть цільову аудиторію

Повідомте потенційним підрядникам, на кого орієнтований ваш бізнес і якого роду юзери будуть використовувати ваш сайт. Ця інформація допоможе розробникам зрозуміти, як ваш новий чи оновлений сайт повинен виглядати і функціонувати, щоб задовольнити потреби вашої цільової аудиторії. Якщо ви вже склали портрет користувача, включіть ці дані в свій запит на пропозицію.

  • Опишіть обсяг робіт і вимоги до проекту

Задайте чіткі вимоги для тих видів робіт, виконяння яких ви очікуєте від підрядників, наприклад, виконання UI або UX дизайну, хостингу, міграції контенту, оновлень безпеки, аудиту продуктивності, інтеграції з різними системами і т. д. Незалежно від того, що ви плануєте: створення сайту з нуля, редизайн, апгрейд чи зміну платформи, кожен процес можна розбити на невеликі етапи і кроки. Чим більш докладно ви опишете, що вам потрібно, в запиті на комерційну пропозицію, тим точніші пропозиції зможуть надіслати вам веб-агентства.

  • Наведіть приклади інших веб-сайтів

Як то кажуть, краще раз побачити, ніж сто разів почути. Приклади красномовніші, ніж слова, оскільки вони допомагають краще зрозуміти теорію. Ось чому буде хорошою ідеєю знайти на інших сайтах яскраві приклади функцій, схожих з тими, які ви хочете, щоб компанія веб-розробки створила на вашому майбутньому сайті.

  • Вкажіть додаткову інформацію

Включіть до свого RFP все, що ви вважаєте важливим і корисним. Якщо ви добре розбираєтеся в мовах програмування і технологіях, опишіть не тільки те, як ви хочете, щоб ваш сайт виглядав, але і які інструменти повинні бути використані для досягнення бажаного результату. Також можете включити вимоги до методу проект-менеджменту і вказати, чи хочете ви застосовувати Waterfall, Agile, Scrum, чи інші принципи. Одним словом, вкажіть все, що може зробити ваш проект максимально зрозумілим для веб-агентства, адже те, що очевидно для вас, може не виявитися таким для інших.

Що робити після відправлення RFP?

Після того, як ви розіслали запит на комерційну пропозицію, чекайте на пропозиції в терміни, зазначені вами. Будьте відкритими для спілкування. Підготуйтеся отримати питання. Якщо компанія по веб-розробці запитує щось для уточнення, це знак того, що вона зацікавлена ​​і, ймовірно, буде працювати над вашим веб-проектом.

Якщо ви шукаєте компанію з розробки сайтів, спроможну запропонувати професійну команду для реалізації вашого веб-проекту, надішліть ваш запит на пропозицію нам. Якщо ви ще чітко не визначили, чого хочете, ми також можемо порадити вдале рішення для вашого випадку. Ми відкриті для початку переговорів і початку роботи та готові допомогти вам з сайтом.