Мікрокопія для покращення UX — блог Drudesk
050 640 98 44
support@drudesk.com

Мікрокопія (мікротекст): короткий спосіб покращити UX

Кожен аспект веб-ресурсу, включаючи дизайн, макет, систему навігації і пошуку і звичайно ж, контент, повинен як мінімум не викликати плутанини чи роздратування, а прагнути бути зручним і приємними у використанні. Іншими словами, варто дбати про юзабіліті сайту. Один зі способів зробити сайт більш зручним для користувачів — це потрібний контент в потрібному місці. Ми продовжуємо давати поради з написання ефективного контенту, і зараз на вас чекають ще кілька порад щодо крихітних фрагментів контенту, проте з великим впливом на користувацький досвід, під назвою мікрокопія.

Що таке мікрокопія або мікротекст?

Можливо, не всі люди знайомі з терміном «мікрокопія», але кожен точно стикався з цим поняттям не раз в Інтернеті, чи то на сторінці підтвердження, сторінці 404, в повідомленні про помилку, реєстраційній веб-формі або навіть в електронній розсилці. Мікрокопія — це невеликий текст, написаний невеликим шрифтом, який несе важливе повідомлення для користувачів, допомагаючи їм справлятися з проблемами прямо на місці, оскільки він дуже контекстуальний. Насправді, краще показати один раз, ніж спробувати пояснити тисячами слів. Тому, давайте розглянемо наведені нижче приклади, і ви відразу ж впізнаєте мікротекст.

Як написати мікрокопію, яка покращить користувацький досвід?

Переконайте користувачів, що зміни не є незворотними

Якщо ваш сайт пропонує можливість створення персональних акаунтів або передбачає заповнення форм для реєстрації, спробуйте уявити, що відчувають відвідувачі сайту. Люди зазвичай вагаються і відчувають страх зробити невдалий вибір, коли їм доводиться придумувати назви, імена користувачів, нікнейми, або при прив'язувати свій профіль до адреси електронної пошти, номером телефону чи інших даних, які можуть пізніше змінитися. Тому, зробіть процес прийняття рішень менш стресовим для ваших користувачів, повідомивши, що введені дані будуть доступні для змін в будь-який час.

Мікрокопія Tumblr

Мікрокопія Tumblr: «І не переживайте. Ви можете змінити це коли завгодно».

Завірте, що втрата даних неможлива

Лише уявити, що результати довгих годин важкої роботи можуть бути втрачені назавжди — справжній жах. Це може навіть зіпсувати кар'єру. На щастя, інтернет-технології дозволяють уникнути такого ризику. Якщо ваш онлайн-сервіс передбачає роботу користувачів з їхніми даними, і ви застосовуєте автоматичне збереження або резервне копіювання, то розкажіть ці хороші новини своїм користувачам, щоб вони зітхнули з полегшенням.

Мікрокопія в Google Документах

Мікрокопія в Google Документах: «Всі зміни збережені на Диску»

Позбавте страху спаму

Всі ненавидять спам, а також будь-які дратівливі і нав'язливі повідомлення. Коли ви просите своїх користувачів довірити вам їх особисті дані, заспокойте, що ваша служба не зловживатиме їхньою довірою, і вони не пожалкують про це. Якщо тільки ви дійсно не маєте наміру використовувати доступ до облікових записів у соцмережах і електронних пошт і не передавати нікому ці дані, тоді варто згадати про це.

Мікрокопія Memonic

Мікрокопія Memonic «Ми ніколи не розголошували, ніколи не спамили» під полем, що вимагає введення адреси електронної пошти.

Поясніть, в чому справа і як вирішити проблему

При заповненні веб-форм люди роблять помилки і описки, це природно і трапляється дуже часто. Мікрокопія допоможе користувачам швидко розібратися в тому, що не так. Уникайте речень на кшталт «Одне з полів пропущене або некоректне» чи навіть «Або пароль, або ім'я користувача неправильні». Замість цього уточніть, які саме поля потребують виправлення і яким чином. Якщо пароль занадто слабкий чи короткий, вкажіть мінімальну кількість символів, яку він повинен містити і які саме символи задовольнять ваші вимоги.

Чим точнішими будуть пояснення і рекомендації в мікрокопії, тим кращий користувацький досвід вони забезпечать. Дозвольте відвідувачам відчути руку допомоги, яка мотивуватиме їх продовжувати взаємодіяти з вашим веб-ресурсом.

Мікрокопії MailChimp

Мікрокопії MailChimp, що пояснюють причини виникнення помилок: «Адреса електронної пошти повинна містити один @» та «Інший користувач з таким ім’ям вже існує».

Підсильте цінність пропозиції і дайте більш докладну інформацію

Вищезгаданий приклад сторінки входу в систему містить ще один тип мікрокопії, на якому ми зараз зосередимося: «Створіть безкоштовний обліковий запис MailChimp для відправки красивих листів клієнтам, партнерам і шанувальникам». Ця мікрокопія дублює заклик до дії з короткого заголовка над нею, але доповнює і розширює його.

Мета — привернути увагу користувачів до можливостей, які відкриває цей обліковий запис, і до переваг, які вони отримають у разі успішної реєстрації. Як і в наведеному нижче прикладі Power BI, мікрокопія допомагає переконати користувачів зробити дію.

Мікрокопія Power Bi Pro

Мікрокопія: «Power Bi Pro дозволяє взаємодіяти між відділами і поширювати контент всередині вашої організації. Увійдіть або зареєструйтесь для отримання безкоштовної 60-денної пробної версії».

Отже, як висновок, передбачайте, що ваші користувачі можуть захотіти прояснити і подумайте про речі, на яких ви хотіли б ненав’язливо наголосити на своєму веб-сайті, і напишіть відповідні мікротексти там, де це необхідно. Робіть їх короткими і корисними.

Якщо ця стаття відкрила вам щось нове, будь ласка, поділіться нею в соціальних мережах і нехай більше чудових сайтів на просторах інтернету радують своїх відвідувачів ;)