Тенденції цифрової медицини — блог Drudesk
050 640 98 44
support@drudesk.com

Тенденції в галузі цифрової медицини та охорони здоров'я

Щоб бути хорошим спеціалістом, варто йти в ногу з часом і завжди слідкувати за тим, що нового відбувається в своїй галузі. Ми уже звертали вашу увагу на актуальні тенденції веб-розробки. Цифрова трансформація здійснює вплив на всеможливі сфери людського життя, в тому числі і на систему охорони здоров'я. Тож гляньмо ближче, які тренди можемо спостерігати у сучасній цифровій медицині.

Тенденції цифрової медицини

Орієнтація на мобільні пристрої

Популярність мобільних пристроїв вже довгий час знаходиться в тренді і залишатиметься наступні роки. Тому те, що медичні сайти повинні бути mobile-friendly є очевидною необхідністю. Однак, на жаль, ще не всі веб-сайти встигли оптимізуватися.

Коли в людей стається травма чи неочікувано проявляються симптоми невідомої хвороби, то більш ймовірно, що в них знайдеться під рукою смартфон, ніж настільний комп’ютер, особливо надворі. Вони зможуть знайти місце розташування необхідних медичних установ на електронній карті і найзручніший маршрут. Користувачі оцінюють відгуки інших пацієнтів про медичні організації і лікарів, щоб вибрати послугу, про яку не доведеться жалкувати. Пацієнти шукають контактну інформацію та графік роботи, щоб записатися на прийом.

Також, перш, ніж купувати товари чи послуги, сучасні споживачі звикли проводити онлайн-дослідження, і ця тенденція не оминула і медичну сферу. Навіть отримавши рецепт лікаря, користувачі читають в інтернеті про плюси і мінуси різних медикаментів і їх наявних аналогів, щоб дізнатися, який бренд заслуговує на довіру. Люди також порівнюють ціни на ті самі препарати в різних аптечних мережах (а також в онлайн-аптеках), щоб здійснити найвигіднішу покупку.

Тож, щоб ваш медичний сайт зручно відображався на малих екранах, застосуйте респонсивний дизайн, а щоб веб-сторінки швидше завантажувалися, впровадьте AMP стандарт. Це також означатиме, що ваш сайт підготовлений до mobile-first індексації від Google. Пам’ятайте, що адаптувавшись під мобільні пристрої, ви не лише покращите користувацький досвід для своїх клієнтів, але й підвищите свої позиції у видачі пошукових систем.

mHealth: мобільні додатки для контролю стану організму

mHealth (mobile health, «мобільне здоров’я») — термін, яким позначають використання мобільних пристроїв та безпровідних технологій в медичних цілях. Наприклад, для діагностики, для фіксування показників рівня різних речовин і гормонів в крові, ударів серця і т.д., а також для звязку з лікарем. 

Багато медиків радо використовують різні мобільні додатки для смартфонів і планшетів та рекомендують їх своїм пацієнтам. Серед додатків, розроблених для потреб медицини і фармакології, ми можемо виділити такі групи:

  • додатки для лікарів, медсестер, фармацевтів і студентів, що містять медичні знання;
  • додатки, які допомагають пацієнтам вести особисті записи про стан здоров'я, а потім ділитися цими даними зі своїми лікарями;
  • додатки, які створюють сповіщення, щоб допомогти пацієнтам, яким потрібно приймати багато різних препаратів, не забути час і необхідну кількість таблеток;
  • додатки для контролю над хронічними захворюваннями, такими, як діабет, психічні хвороби, проблеми з артеріальним тиском тощо;
  • додатки, які допомагають жінкам відстежувати менструальні цикли, перебіг вагітності, грудне вигодовування та інші аспекти жіночого здоров'я;
  • додатки, які допомагають вести здоровий спосіб життя: для фітнесу, для правильного харчування, для дієт, для зниження ваги і так далі;
  • інтернет-аптеки, які дозволяють замовляти і купувати онлайн різного роду ліки, а також медичне обладнання.

Фокус на кібербезпеку системи медицини

Крім помітних переваг цифрової трансформації в сфері медицини, є деякі негативні побічні ефекти. Хакери можуть дистанційно отримати незаконний доступ до електронних медичних документів і результатів лабораторних тестів. Цікаво, що медичні дані лікарень мають більшу цінність на чорному ринку, ніж навіть фінансові дані банків.

Опитування, проведене Healthcare IT News і HIMSS Analytics, показало, що більше 50% лікарень постраждали від злому заради викупу хоча б раз протягом року. Більш того, 15% не впевнені, а 10% не мають поняття, чи піддавалися вони хакерським атакам, чи ні. А як щодо вашої організації? Що ви робите для запобігання проблем з кібербезпекою? Наприклад, чи створюете резервну копію своїх даних щодня? Є багато критичних питань, які ви повинні задати собі і відповісти на них. Ваші способи підвищення безпеки повинні масштабуватися в залежності від вашого бізнесу і не погіршувати досвід ваших пацієнтів.

Якісний веб-контент на теми охорони здоров'я

Користувачі інтернету часто читають статті і пости в блогах, написані експертами, яким довіряють. Люди цікавляться результатами останніх наукових досліджень і процентними показниками різних статистик. Вони прагнуть краще розбиратися в збудниках і симптомах хвороб, з якими вони (або їхні родичі/друзі) зіткнулися чи ризикують зіткнутися. Також шукають поради щодо здорового харчування, дієт і фізичних вправ для підтримки здорової форми.

Тому корисний і унікальний контент на медичні теми зараз є затребуваним. Багато професіоналів високого рівня можуть дати цікаві і цінні поради та поділитися своїм досвідом через Інтернет. Це також хороший спосіб завоювати потенційних пацієнтів. Щоб насолоджуватися перевагами блогінгу або іншого виду контент-маркетингу, пам'ятайте про специфіку вашої цільової аудиторії. Не використовуйте дуже складну термінологію без пояснень. Пишіть з емоціями, не будьте нудними. Структуруйте текст і давайте заголовки підпунктам. Використовуйте фотографії, схеми, зображення, діаграми, відео і т.п., тому що візуальний контент обробляється швидше людським мозком, ніж текстовий, і більш запам'ятовується.

Підсумки

Тож зараз можемо спостерігати, що процес обміну даними спрощується, що дозволяє як пацієнтам, так і лікарям легко отримувати доступ до даних про здоров'я через веб-сайти і додатки. Це підвищує рівень обізнаності про хвороби і способи їх лікування серед населення. Однак, лікарні повинні піклуватися про надання обмеженого доступу до своїх центрів внутрішніх даних, аби уникнути загроз кібербезпеки.

Якщо у вас виникнуть питання щодо оптимізації медичного сайту, звертайтеся до наших ІТ-спеціалістів, які з радістю допоможуть у розробці та підтримці веб-ресурсів.