Поради для оптимізації пошуку в інтернет-магазині — блог Drudesk
050 640 98 44
support@drudesk.com

Яким повинен бути пошуковий рядок для успішної інтернет-комерції?

Раніше ми описували 10 причин, з яких відвідувачі покидають інтернет-магазин без покупки. Зручність пошуку на сайті також є одним із факторів, що впливають на час перебування відвідувачів як у невеличких інтернет-магазинах, так і в гігантських. Чим ширший у вас асортимент, тим важливіше не загубитися у ньому і швидко віднайти саме те, що потрібно.

У супермаркеті чи гіпермаркеті, аби не витрачати час на блукання між вітрин, людям зручно звертатися із запитанням «А у вас є така… чи щось схоже?» до продавців-консультантів. В електронній комерції цю роль виконує рядок пошуку. Якщо він не видав результатів, значить інтернет-магазин відповів: «Ні, ми не продаємо такого». Користувач покидає цей магазин, але не покидає наміру придбати цю річ. Насправді ж, можливо, необхідний товар був у наявності, але його так і не купили через те, що користувач називав цю річ по-іншому, синонімом, писав слово з помилкою та через інші неточності запиту. Щоб не виникало подібних непорозумінь, які напряму впливають на рейтинги продажів та ваш прибуток, зараз ми розповімо детальніше, яким повинен бути ефективний пошук на сайті.

7 способів оптимізувати пошук на сайті електронної комерції

Зовнішній вигляд

Пошуковий рядок повинен бути достатньо довгим, щоб користувачі бачили всі написані ними слова. Коли вони перелічують багато характеристик продукту в одному запиті, то вони повинні мати можливість помічати помилки, описки і виправити їх, якщо це необхідно.

Розташуйте в полі пошуку сайту текст за замовчуванням. Він допоможе користувачам правильно сформулювати думку. Наприклад, текст «для ключових слів, бренду чи продукту», як на сайті Tesco. Ця британська транснаціональна корпорація роздрібної торгівлі передбачає пошук навіть за кодом товару з каталогу, а також за місцевістю для пошуку адреси найближчого їхнього магазину. Не забудьте налаштувати й автоматичне зникання вашого стандартного тексту після клікання на поле вводу запиту, адже якщо користувачі кожного разу стиратимуть його самостійно, це дратуватиме і забиратиме час.

Розташування

Подбайте, щоб ваші відвідувачі могли легко знайти рядок пошуку, пробігшись очима по сторінці. Більшість веб ресурсів розміщують його вгорі, над або під головною навігаційною панеллю. Це ефективна практика. Відвідувачі звикли до такої тенденції і очікують знайти її саме там.

Помістіть вікно пошуку на кожній сторінці сайту, щоб відвідувачі не поверталися на головну кожен раз. Винятком може бути хіба що сторінка оплати, аби не відволікати тих, хто вже обрав товар і хоче завершити процес покупки.

Швидкість

Ми раніше наголошували, чому швидкість завантаження сторінок важлива для відвідувачів і для SEO. Те, наскільки швидко ваш сайт видає результати пошуку, впливає скільки користувачів покинуть його без покупки.

Інтерпретація

Хороший пошук повинен не лише розпізнавати те, що надрукували клієнти, але і розуміти, що вони насправді мали на увазі. Варто враховувати можливі помилки, пропущені дефіси, пробіли та інші символи, різні абревіатури та синонімічні конструкції. Компанія Eyecatchy Design провела дослідження великих інтернет-магазинів. Вони з'ясували, що 70% з них вимагають вживати певний сленг, яким послуговується самі. Як наслідок, вони не сприймають, наприклад, «багатофункціональний принтер» і «принтер все-в-одному» як один і той же продукт. 18% веб ресурсів не справляються з пошуком, якщо в назві товару неправильно ввести всього один символ.

Автозавершення

Передбачте, який символ відвідувачі введуть наступним. Будьте швидшими, ніж їхні пальці, запропонувавши варіанти можливих продовжень. Це заощадить час і забезпечить позитивний користувацький досвід. Автозавершення використовуються на 82% електронної комерції.

Фільтрування/Сортування

Чим точніший пошуковий запит, тим точніші результати пошуку. Надайте можливість вказати якомога більше параметрів і цим звузити область пошуку. Це може бути фільтрація за категоріями продуктів, за торговельними маркам, за ціною (діапазон від найбільших до найменших сум), для одягу/взуття — за розміром, статтю, сезоном, кольором, призначенням і т. д.

У випадку “пошук не дав результатів”

Якщо не було знайдено жодних відповідників, хорошою ідеєю буде пояснити можливі причини цього і підказати, що далі робити в даній ситуації. Наприклад, порадити перевірити наявність помилок, увімкнену мову на клавіатурі тощо і спробувати ще раз. Ви також можете порекомендувати провести пошук на веб-сайті за фільтром чи натиснути спеціальну кнопку, якщо виникли питання.

Тож, надіємося, вищеподана інформація допомогла вам проаналізувати пошукову панель на вашому сайті. Зверніться до спеціалістів Drudesk у разі, якщо ви виявили необхідність покращення певних її властивостей або ж узагалі створення цього чудового інструменту для легкого пошуку інформації серед усього контенту сайту.