Поради щодо написання ефективного веб-контенту — блог Drudesk
050 640 98 44
support@drudesk.com

Поради з написання ефективного веб-контенту

Написання веб-контенту абсолютно відрізняється від написання художньої літератури. Ми раніше розглядали такий тип контенту, як блог і основні переваги блогінгу, якими є підвищення органічного трафіку, коефіцієнта конверсій і позицій при ранжируванні пошуковими системами. Ведення блогу — це також один із способів оновити контент сайту. Крім постів у блозі ви також можете створювати і безліч іншого веб-контенту: звіти досліджень, туторіали, інструкції, огляди продуктів, інтерв'ю і т. д.

Сьогодні ми зосередимося на веб-контенті в цілому і дослідимо, як сучасні користувачі інтернету сприймають інформацію. Беручи до уваги цю специфіку, ми дамо рекомендації про те, як краще писати веб-контент для забезпечення позитивного користувацького досвіду.

Поради щодо написання веб-контенту, основані на поведінці користувачів онлайн

Коли пишете для інтернету, будьте лаконічними

Все, що ми не знаємо чи в чому сумніваємося, ми звикли шукати в інтернеті. Згідно зі щорічною статистикою пошуку в Google, кількість пошукових запитів Google збільшилася від 3 мільйонів в 1998 році до 3 трильйонів в 2016 і має сильну тенденцію до зростання з кожним роком.

Користувачі звикли отримувати відповіді на свої питання в лічені секунди. Тому формулюйте свої думки якомога коротше. Постарайтеся передати основну ідею, використовуючи якомога менше слів. 4-рядковий абзац кращий, ніж 10-рядковий. Оптимальна довжина статті становить 7 хвилин, щоб привернути найбільше уваги. Це в середньому 1500 слів.

Структуруйте веб-контент, щоб його було легко сканувати очима

Ставши доступнішою для людей завдяки винаходу інтернету, інформація втратила свою колишню цінність. Люди зараз не читають, а переглядають текст, щоб швидко оцінити, чи заслуговує він на увагу чи ні. Як показує статистика концентрації уваги, середній рівень уваги знизився з 12 секунд в 2000 році до 8,25 у 2015, що менше, ніж у золотої рибки.

Темп життя став швидшим, і технічний прогрес зробив людство більш ледачим. Люди бажають отримати максимум інформації за мінімум часу. Онлайн-користувачі втрачають охоту, коли бачать суцільний фрагмент тексту, який вимагає багато часу для обробки.

Тому структуруйте свій контент:

  • Розділяйте текст на невеликі логічні абзаци і давайте їм підзаголовки, які містять ключові слова. 
  • Основні фрази виділяйте великим шрифтом, жирним або курсивом. 
  • Використовуйте марковані і пронумеровані списки.

Дозвольте своїм користувачам швидко вникнути у вашу загальну ідею, вловити суть, пробігшись очима по веб-сторінці.

Використовуйте перевернуту піраміду зі спадним порядком важливості контенту

Як не прикро, але рідко хто дочитує до кінця веб-сторінки. Зазвичай користувачі читають у вигляді F-подібного візерунка, приділяючи основну увагу верхній частині тексту. Тому, якщо вони не знайдуть нічого корисного на початку вашого контенту, то покинуть ваш сайт і продовжать пошуки в іншому місці.

Ось чому варто використовувати схему перевернутої піраміди, подаючи матеріал в порядку зменшення його важливості. Це означає, що спочатку найбільш істотна інформація. Потім описуйте деталі, що розкривають тему або наводьте аргументи на підтримку тези. Найменш важливий, цікавий і релевантний матеріал, додаткова інформація подається в кінці.

Зорієнтуйте користувачів, які наступні кроки робити

На відміну від книги, веб-сайт не читається послідовно. Чекайте, що користувачі почнуть знайомство з вашим сайтом з будь-якої веб-сторінки. Тому, крім панелі навігації, яка служить в якості змісту книги, використовуйте також кнопки і посилання закликів до дії, щоб дати підказку юзерам про те, що робити далі, які інші сторінки відвідати, щоб знайти додаткову інформацію, пов'язану з тим, що вони бачать зараз.

Наприклад, «Останні пости», «Популярні статті», «Користувачі, які читають це, також зацікавлені», «Покупці, які купили цей товар, також купили», «Часто купують разом», «Залиш перший коментар», «Приєднайся до обговорення», «Прочитай відгук» або «Задай питання».

Пишіть ефективні якори посилань

Гіперпосилання є частиною контенту і одним зі способів покращення навігації сайту. Вони повинні допомогати користувачам легко передбачити, куди саме вони ведуть. В ідеалі якір посилання повинен копіювати назву сторінки, на яку посилаються, але це не завжди можливо. Що важливо, так це передати основну тему пов'язаного контенту, на який веде лінк. Робіть якори посилань конструктивними, уникайте якорів типу «тут», «знайдете тут» або «натисніть тут».

Зробіть посилання помітними

Зробіть свої посилання помітними з-поміж простого тексту, виділяючи кольором і підкреслюючи їх. Використовуйте різні кольори для натиснутих і не натиснутих посилань, щоб уникнути плутанини для користувачів. Згідно з дослідженням, проведеним Nielsen Norman Group, 74% сайтів використовують різні кольори для відвіданих і невідвіданих посилань, що робить цей підхід до дизайну негласним правилом, яке користувачі очікують зустріти і на вашому сайті теж.

Підкреслення посилань дозволяє користувачам з порушеннями зору, які не розрізняють кольори, помітити посилання. Це у свою чергу помагає вашому вашому сайту використовувати переваги веб-доступності. Навіть якщо ви не підкреслюєте свої якорі посилань, не розчаровуйте користувачів, підкреслюючи інший неклікабельний текст, тому що підкреслення мають сильну асоціацію з можливістю клікати.

Зображайте числа у вигляді цифр, а не слів

Як показують дослідження з відстеження рухів очей, цифри зупиняють на собі блукаючий погляд і зумовлюють фіксацію. Цифри помітніші, ніж літери в словах, які частіше пропускаються при скануванні тексту очима. Наприклад, «78» виділяється більше, ніж «сімдесят вісім» з-поміж масиву тексту.

Це пояснюється тим, що цифри є компактним і, отже, привабливим поданням складної інформації і вимагають менше зусиль і часу для обробки мозком людини, ніж багатослівність. Крім того, цифри представляють факти, точну, надійну інформацію.
Винятками можуть бути великі числа з великою кількістю нулів, які важко інтерпретувати. Наприклад, чотири трильйони краще, ніж 4 000 000 000 000. Ви також можете поєднувати цифри та літери, наприклад, 100 трильйонів замість ста трильйонів і 100 000 000 000 000.

Перевіряйте веб-контент на наявність помилок

Контент, написаний з великою кількістю граматичних, орфографічних чи пунктуаційних помилок свідчить про погані знання автора і непрофесіоналізм або ж про машинний переклад. Описки і пропущені пробіли свідчать про недбалість і халатність або поспіх. У будь-якому випадку такі помилки залишають погані враження.

Щоб заслужити довіру і повагу, перевіряйте написане перш, ніж публікувати на живий сайт. Подивіться на свій контент через деякий час свіжими очима, щоб помітити те, що могли упустити. Використовуйте різні спеціальні програми, як Language Tool або попросіть іншу людину перевірити текст.

Підсумок

Отже, якщо підсумувати поведінку сучасних користувачів інтернету, то вони зазвичай сканують текст, а не вчитуються. Вони приділяють більше уваги верхній частині сторінки і рідко доходять до кінця. Вони зосереджені на підзаголовках і на тому, що написано напівжирним і великим шрифтом.

Ось чому при написанні веб-контенту робіть ваш текст лаконічним і добре структурованим. Розміщуйте інформацію в порядку зменшення її важливості. Виділяйте основні фрази помітним шрифтом. Пишіть зрозумілі якори посилань, що розкривають суть контенту, до якого вони ведуть. Подавайте числа у вигляді цифр, а не слів, за винятком чисел з багатьма нулями.

Якщо вам потрібна професійна підтримка веб-сайту, зв'яжіться з нашою командою експертів, щоб обговорити ваш проект.