Чи готовий ваш сайт зустріти mobile-first індекс від Google? — блог Drudesk
050 640 98 44
support@drudesk.com

Mobile-first індекс від Google: ваш сайт готовий до зустрічі?

Ні для кого не новина, що мобільні пристрої використовуються все частіше, ніж стаціонарні, для пошуку інформації в інтернеті. Тому, Google постійно намагається покращити мобільний користувальницький досвід. Спочатку ця пошукова система позначала сайти як «мобільно-дружні», щоб вказувати користувачам на ті, які вже оптимізовані для їх мобільних пристроїв. Потім мобільність стала критерієм ранжирування. Сьогодні ми поговоримо про ще одне нововведення від Google і ще одну причину зробити ваш сайт mobile-friendly. Це мобільне індексування.

Яка мета мобільного індексу від Google?

В кінці 2016 року Google офіційно оголосив про запуск експерименту зі створення індексу, більш орієнтованого на мобільні пристрої. Повномасштабний його запуск очікується в 2017 році. Поки що продовжують використовуватися і індекси для настільних комп'ютерів, і для мобільних пристроїв. Однак, після завершення всіх тестувань, Google планує в кінцевому підсумку мати тільки один mobile-first індекс замість застосування окремих алгоритмів для різних пристроїв. Таким чином, mobile-first індекс незабаром буде застосовуватися для відображення результатів при пошукових запитах як з мобільних пристроїв, так і з настільних ПК.

Чим не влаштовував попередній спосіб індексування і яка мета переходу на це оновлення? До недавнього часу Google переважно дивився на веб-сторінки очима користувачів десктопів, вважаючи мобільні сторінки важливими, але не головними. Це часто призводило до невідповідності між тими сторінками, які оцінюються алгоритмами, і тими, які фактично видно мобільним користувачам, оскільки у мобільних сторінок могло бути менше контенту, ніж у їх десктопних версій. Тому, Google вважає за доцільне надалі віддавати першість мобільним версіями, а вже після них індексувати десктопні. Це нововведення спрямоване на підвищення релевантності результатів пошуку, збільшення їх відповідності дійсності.

Як побачити свій сайт очима Google?

Найкращий спосіб — це скористатися Google Search Console. Кнопка «Отримати й відобразити» в розділі «Переглянути як Google» імітує процес, який зазвичай виконується пошуковою системою. Це дозволяє перевірити, чи можуть Google боти без будь-яких перешкод отримати доступ до кожної вашої сторінки, і залагодити проблеми сканування в разі їх виявлення. Вказавши агент користувача, ви побачите, як ваші сторінки будуть відображатися на різних пристроях. Якщо виявите, що якийсь контент відсутній, виправте це і запустіть інструмент знову.

Search Console також дозволяє вам додавати і підтверджувати право власності на сайт. Отже, якщо ви підтвердили тільки десктопну версію свого сайту, покваптеся це ж зробити і з вашим мобільним сайтом.

Які сайти найкраще підготовлені до mobile-first індексації?

Якщо у вас є дві версії веб-ресурсу, перевірте, чи однаковий на них контент і розмітка. Оскільки мобільна версія буде індексуватися першої, переконайтеся, що користувачі смартфонів зможуть побачити всі ті ж фрагменти вашого контенту, що і користувачі комп'ютерів, і ви не ризикуватимете втратити значну частину потенційної аудиторії.

Якщо ви тільки вирішили створити мобільну версію вже наявного веб-сайту, не поспішайте, ретельно сплануйте все і приступайте до запуску тільки після того, як переконаєтеся в повній працездатності. Вибираючи з двох зол, пам'ятайте, що незручний для прокрутки вліво-вправо, однак, цілком функціональний сайт краще незавершеної мобільної версії з неробочими посиланнями.

Сайти з прискореними мобільними сторінками (Accelerated Mobile Pages) вважаються сайтами, що містять мобільний контент. Оскільки стандарт AMP впроваджується шляхом створення додаткових AMP версій сторінок, призначених для збільшення їх швидкості завантаження з мобільних пристроїв, очікується, що вони будуть проіндексовані Гуглом першими.

Замість того, щоб підтримувати цілих дві окремі версії, також можна створити один веб-сайт з респонсивним веб-дизайном, який підходитиме під всі розміри екранів смартфонів, планшетів і будь-яких інших мобільних пристроїв. Власне кажучи, сайти такого типу найкраще пристосовані для зустрічі mobile-first індексації і є найкращим варіантом.

Якщо, можливо, у когось є динамічний показ, зміни на ньому також не потрібні, адже при цій конфігурації сайт має один URL-адресу для всіх пристроїв і відповідає різними варіантами коду HTML і CSS в залежності від запиту.

Підводячи підсумок, можна сказати, що якщо ви застосували респонсивний дизайн, динамічний показ або стандарт AMP, то це означає, що ви вже готові зустріти mobile-first індекс, і вам фактично нічого не потрібно міняти. В іншому випадку, якщо ви ще не застосували жодне мобільне рішення, подбайте про це якомога швидше, а Drudesk з радістю допоможе вам підготуватися до нововведень Google.