Конфіденційність і юзабіліті: ідеально поєднуємо їх на сайті — блог Drudesk
050 640 98 44
support@drudesk.com

Як ідеально поєднати конфіденційність і юзабіліті на сайті

Що ви уявляєте, коли ви чуєте про хороший UX-дизайн? Можливо, сайт, що схожий на «цукерочку», на яку приємно дивитись, яку зручно розгортати і смачно їсти. Такий веб-ресурс є дружнім до користувачів, швидким, інтуїтивно зрозумілим, з ідеальним розташуванням усіх кнопок. На ньому люди роблять мінімум кроків, адже сучасний сайт з кожним днем все краще вчиться їх впізнавати, запам’ятовувати їхній вибір, аналізувати їхню поведінку та видавати їм те, що вони шукають… Але на такому райському острові, де панує зручність та релакс, легко забути про приватність та конфіденційність. Наша задача — нагадати усім про це.

Ми давно живемо в цифровому просторі, причому втрата цифрових даних все частіше призводить до абсолютно реальних наслідків. Добровільне оголошення інформації в соціальних мережах, таке популярне на сьогоднішній день, — це вибір кожної людини. Але якщо ви — власник сайту, то приватність та конфіденційність на вашому веб-ресурсі великою мірою залежить саме від вас.

По-справжньому user-friendly (дружній для користувачів) сайт — це той, де кожен почувається захищеним і де його поважають. Готові запропонувати саме такий? Тоді дізнайтеся декілька способів зробити юзабіліті і конфіденційність нерозлучними друзями.

Поради щодо того, як нерозривно поєднати конфіденційність та юзабіліті

Збирайте тільки дані, які вам справді потрібні

Велика спокуса — дізнатися якнайбільше про своїх користувачів заради маркетингових цілей. Однак, час проаналізувати, яка інформація вам дійсно потрібна (і як сама вона допоможе покращити юзабіліті та вчасно зробити правильну пропозицію), а без якої ви могли б обійтися. Ви звільнитесь від необхідності зберігати тонни не надто потрібної і часто конфіденційної інформації.

Зробіть форми простішими

Ця порада випливає з попередньої, оскільки різноманітні форми з важливими (а іноді й не дуже) полями — один з найочевидніших способів збирати особисту інформацію. Спрощення форм — чудове рішення, від якого виграє як приватність і конфіденційність, так і юзабіліті.

Стримайте «допитливість» Google Analytics

Google Analytics та подібні сервіси за замовчуванням відслідковують багато приватних даних, важливість яких вам варто переосмислити, аби підвищити конфіденційність. Приклад такої інформації — IP-адреси користувачів. На сьогодні є можливість їх маскувати, приховуючи останні 8 символів. Інструмент Google Analytics під назвою “_anonymizelp()” забезпечує обробку IP-адрес у скороченому вигляді, що допомагає веб-ресурсам дотримуватись вимог щодо захисту персональних даних.

Ваш секретний код: перейдіть на HTTPS

«Замочок» у верхньому лівому кутку веб-сайту з написом “secure” дарує більше ніж просто відчуття безпеки — він дарує власне безпеку. Тож розгляньте можливість переходу на протокол HTTPS, що забезпечує обмін даними в зашифрованому вигляді. Це значно ускладнює можливості зі зловмисного перехоплення інформації, навіть у місцях публічного доступу до Wi-Fi.

Створіть сторінку з політикою конфіденційності

Оголосіть користувачам, що ви граєте за правилами, запропонувавши їм чітку та зрозумілу сторінку з описом вашої політики конфіденційності. Нехай ваші гості знають про cookies, які ви використовуєте, а також що відбувається з інформацією, яку ви отримуєте.

Використовуйте можливості своєї CMS — зокрема, Drupal

Якщо ваш веб-ресурс побудований на CMS (WordPress, Drupal, Joomla), обов’язково варто скористатися її налаштуваннями та інструментами, що відповідають за приватність та конфіденційність. Оскільки наш улюблений фреймворк з керування контентом — це Drupal, ми дуже раді, що він має величезну кількість модулів, що допомагають забезпечити приватність. Давайте розглянемо декілька прикладів.

  • Зверніть увагу на модуль EU Cookie Compliance, який допомагає дотримуватись Директиви ЄС щодо приватності та електронної комунікації. Він оперативно і чітко інформує відвідувачів веб-сайту щодо використання cookies, дає їм варіанти дій: дізнатися більше, не погодитись і так далі.
  • Чим більше шифрування, тим краще! Модуль Encrypt надає API для двостороннього шифрування даних. Дані розшифровуються тим самим ключем, яким були зашифровані.
  • Якщо сайт доступний в HTTP та HTTPS, ви можете скористатись модулем Secure Login, який забезпечує відправлення форм логінації, а також будь-яких інших важливих форм на ваш вибір, саме через HTTPS.

Де приватність та юзабіліті по-справжньому нерозривні, то це в команді Drudesk, адже ми маємо крутих експертів в обох цих сферах, які працюють пліч-о-пліч. Вони завжди готові подивитися ваш сайт і надати гарну консультацію. Ви також можете замовити аудит безпеки та юзабіліті, аби дізнатися в усіх деталях, як зробити саме ваш веб-ресурс найбільш захищеним та зручним місцем у всесвітній мережі.

Зв’яжіться з нами — ми поважаємо приватність та конфіденційність. Значок HTTPS у нас ви побачите одразу, а нашу дружність та повагу — неодмінно відчуєте в роботі!