Як скласти портрета користувача сайту — блог Drudesk
050 640 98 44
support@drudesk.com

Знайомтеся: відвідувачі вашого сайту

Складання портрета користувача є важливим для кращого розуміння клієнтів. Це — спосіб покращити шанси донести свою пропозицію до найбільш імовірних користувачів напряму без інформаційного шуму, щоб не розпорошувати свої зусилля, а спрямувати їх в конкретне русло. Будуючи стратегію контент-маркетингу, важливо врахувати, як виглядатиме ваш контент в очах цільової аудиторії, чи зацікавить, чи спонукатиме, чи надихатиме. Для цього також допоможе складання портрета відвідувача веб-ресурсу.

Що таке портрет користувача

Портрет користувача (профіль користувача, портрет споживача, портрет покупця) — це збірний образ цільової аудиторії. Дане поняття виникло у 80-х, а популяризувалося після виходу книжки Алана Купера в 1999 році. Купер створював прототипи, вигаданих персонажів, які репрезентували характерні типи (сегменти) покупців. Поряд з описом способу життя та споживацьких звичок, їм навіть давалися імена та прикріплювались фото, щоб команда розробників могла тримати в пам’яті не загальний, а конкретний образ тих, кому присвячує роботу.

Важливість кожного штриха у «портреті»

Стать

Усім відомо, що чоловіча та жіноча психології різняться. Чоловіки більш раціональні та практичні, при виборі товарів орієнтуються на якість і функціональні характеристики. Жінки керуються емоціями, враженнями, тому при створенні контенту сайту чи реклами для чарівної статі проявляйте більше креативності.

Вік

Молодь відкрита до всього нового і неординарного, не боїться експериментів. Представники старшого покоління зазвичай більш консервативні. Зацікавити їх можна надійністю, перевіреністю, стабільністю.

Локація

Місце проживання, наприклад, мегаполіс, містечко чи сільська місцевість, впливає на своїх мешканців. Якщо у вас бізнес міжнародного масштабу, ви маєте змогу врахувати ментальність, звичай і традиції, а також різницю у часових поясах. Якщо ви ведете фізичний бізнес і плануєте відкрити офіс чи торгову точку, тоді географія клієнтів підкаже, де знаходиться найбільше скупчення цільової аудиторії.

Знаючи, де найчастіше перебувають клієнти, ви знаєте, де їх знайти, як до них дістатися. У межах інтернет-простору це можуть бути тематичні сайти, які стосуються вашої продукції, різного роду форуми, спільноти в певних соціальних мережах тощо. Ці місця можна використати для розміщення реклами, банерів, промо-анонсів, прес-релізів та іншої інформації про продукцію.

Рівень доходу

Для цінової політики важливо знати платоспроможність клієнтів, адже навіть виправдано зависокі ціни відлякають покупців, а надто низькі можуть викликати небажану підозру і недовіру у людей з високим рівнем доходів. Також ці дані важливі при організації всіляких акцій, розпродажів, знижок різних відсотків.

Потреби й бажання

Відомий маркетолог Філіп Котлер казав: «Люди купують не свердло, а дірки у стіні», тобто не товар, а рішення. Порівняйте, для прикладу, дві фрази: «Наш продукт складається лише з натуральних інгредієнтів, він отримав високу оцінку експертів» і «Наш продукт надасть вашій дитині комплекс вітамінів, якими не забезпечить шкільне харчування, особливо у весняний період». Мало ефективно хвалити сам товар, не вказуючи, які конкретні потреби він здатен задовольнити, яким чином змінить життя людей. Отож, знати, з якими проблемами зіштовхується цільова аудиторія означає знати, які методи їх вирішення запропонувати. Щодо бажань і мрій ваших споживачів, то вони надихнуть вас на вдосконалення чи розширення асортименту товарів чи послуг.

Залежно від специфіки бізнесу, ви можете додати й інші дані до портрета свого споживача.

Клієнтоорієнованість

Ваш продукт (товар, послуга чи наповнення сайту) ви можете контролювати. Його кінцевий вигляд залежить від вас, тому легше підлаштувати його під споживача, ніж навпаки. Досвід доводить, що клієнтоорієнтована стратегія, особливо для бізнес-моделі В2С, є ефективнішою, ніж продукто-орієнтована, завдяки своїй лояльності.
 
Прислýхайтеся до своїх споживачів. Вони підкажуть, як зробити бізнес прибутковішим, адже їм відомо, який продукт уже не має попиту, а отже, час і кошти, вкладені у його створення, не виправдають себе. Вони також знають, що нове варто створити та що саме вдосконалити чи доробити в уже наявному. Відвідувачі ваших сайтів — це ваші друзі і радники. Ви, напевно, більш-менш здогадуєтеся, як вони виглядають і що думають, але погодьтеся, будувати бізнес на інтуїції не дуже професійно, тому ми й вирішили познайомити вас з ними ближче.

Проаналізуйте теперішнє, щоб створити бажане майбутнє

Існує багато інструментів та методів веб-аналітики, за допомогою яких ви можете отримати інформацію про клієнтів. Передова позиція серед них по праву належить Google Analytics. Це безкоштовний онлайн-сервіс з інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом. Він є досить потужним та містить безліч опцій для простежування поведінки відвідувачів на сайті. Зібрані дані представляються у вигляді таблиць, графіків, діаграм. Щоб правильно розтлумачити звіти Google Analytics та добути з них максимум практичної користі для своєї справи, краще звернутися до спеціалістів.

Тож, якщо у вас виникли труднощі чи запитання з приводу цього чи будь-якого іншого сервісу, Drudesk допоможе встановити й розібратися у всіх налаштуваннях, підкаже, як використати можливості веб-аналітики повною мірою.

Заслужіть довіру своїх клієнтів, виправдовуючи очікування, та завоюйте симпатію, пропонуючи саме те, що відповідає їхнім потребам чи навіть мріям. Ваші клієнти — це ваш ключ до успіху, тож не ігноруйте їхніх голосів, якщо хочете, щоб вони не ігнорували ваших.