Секрети роботи в Google Search Console — блог Drudesk
050 640 98 44
support@drudesk.com

Чим важливий Google Webmaster Tools для вашого сайту?

Назва Google Webmaster Tools знайома і досі звична для багатьох користувачів. Проте, в 2015 році цей сервіс був перейменований на Google Search Console. Чому? Компанія Google постійно розширює спектр своєї діяльності та своїх послуг, завжди намагається додати щось нове. Тепер цей набір інструментів використовується не тільки веб-майстрами, а й спеціалістами з SEO, маркетологами, дизайнерами, програмістами, власниками малого бізнесу тощо. Таким чином, попереднє ім'я перестало бути доречним, відповідним, оскільки відображало лише частину цільової аудиторії, мети і способів застосування. Тож, якщо ви не є веб-майстром, зараз цей сервіс все одно може виявитися корисним для вас. Читайте далі, щоб дізнатися, як саме застосувати його для ваших потреб.

Основні питання, розглянуті в основних розділах приладової панелі:

Вигляд у пошуку

Термін «структуровані дані» відноситься до інформації, поданої в універсально зрозумілому вигляді. Ці дані дозволяють пошуковим системам фільтрувати з більшою точністю і зробити пошук зручнішим для користувачів, щоб вони могли швидко знайти саме те, що шукають. Google Search Console показує всі ваші елементи структурованих даних, розмітку і помилки.

Метатеги покращують користувацький досвід і розуміння пошуковиком, про що ваша сторінка, про суть інформації на ній. В «Оптимізації HTML-коду» можете знайти рекомендації, що відносяться до тегів назви і опису, які закороткі варто розширити, уточнити.

Відколи стандарт про прискорені мобільні сторінки почав враховуватися в алгоритмах пошуку на мобільних пристроях, Search Console став показувати кількість сторінок з впровадженим AMP і кількість помилок, які слід виправити для покращення мобільного пошуку.

Пошуковий трафік

«Статистика пошуку» дозволяє відстежити шлях ваших відвідувачів і дізнатися, скільки трафіку генерується завдяки пошуковій системі. Рейтинг кліків зображає ваш органічний трафік. Якщо деякі сторінки, приміром, мають високу видимість і користувачі часто бачать їх у результатах пошуку, але не клікають для переходу на них, то вам слід подумати про зміну метатегів.

Окрім цього, ви можете спостерігати внутрішні і зовнішні посилання, які скеровують відвідувачів на ваші сторінки. У вкладці «Міжнародне націлювання» ви можете вказати країну, на яку націлений ваш бізнес та підвищити позиції сайту в даному регіоні, а також перевірити, чи показується правильна його версія в разі, якщо у вас багатомовний веб-сайт. «Сумісність із мобільними пристроями» вкаже на відповідні помилки, які можуть спричинити не відображення вашого сайту при мобільному пошуку.

Індекс Google

Ви можете прослідкувати кількість проіндексованих сторінок, зручно представлених у вигляді графіка, а також списки часто вживаних ключових слів і заблокованих ресурсів, знайдених ботами Google на вашому сайті.

Крім того, ви можете усунути URL назавжди з результатів пошуку і кешу або ж тимчасово приховати. Не всі знають, що видалення сторінки з веб-сайту не означає автоматичне її видалення з результатів пошуку. Цілком нормально, коли деяка інформація стає застарілою, більше не відповідає дійсності, і тому деякі сторінки перестають бути потрібними і можуть видалятися адміністрацією сайту. Наприклад, асортимент товарів в інтернет-магазинах з часом змінюється і сторінки з товарами, знятими з продажу, втрачають актуальність. Проте, пошукова система Google може продовжувати направляти користувачів інтернету за адресами, які фактично не існують. Помилка 404 Not Found є небажаною для вашого бізнесу, тому що показує вас як не дуже надійний ресурс. Тому «Видалити URL» допоможе прибрати ці URL-адреси зі сторінки показу результатів пошуку, а опція «Помилки URL» (згадана нижче) дозволить їх виявити.

Сканування

Ви можете побачити «Помилки сканування», виявлені ботами Google при скануванні вашого веб-ресурсу протягом останніх 90 днів. Ця вкладка ділиться на дві підгрупи. «Помилки сайту» стосуються системи доменних імен, можливості підключення до сервера і відтермінування сканування. «Помилки URL» пояснюють, чому Google не може отримати доступ до певних сторінок на різних пристроях. Це може бути через сервер, через URL-адреси, які повинні бути замінені на 404 або ті, що вже замінені.

У розділі «Переглянути як Google» можна «Отримати й відобразити» будь-яку сторінку, щоб порівняти, як вона виглядатиме на десктопах і мобільних пристроях користувачів. «Файли Sitemap» дозволяють Google краще зрозуміти структуру веб-сайту та швидше індексувати нові сторінки. Ви можете побачити інформацію як про кількість уже проіндексованих, так і поданих сторінок. Також в цій вкладці можна додати чи тестувати файл sitemap.

Підбиваючи підсумки

Якщо ви дбаєте про покращення видимості вашого веб-сайту в пошуковій системі Google та зацікавлені у збільшенні кількості кліків і кількості відвідувачів, тоді вам просто необхідно використовувати Google Search Console. Він скануватиме сторінки, знаходитиме помилки різних типів і попереджатиме вас про них. Знати, що саме слід виправити означає знати, як досягнути пошукової оптимізації вашого веб-ресурсу. Якщо у вас є будь-які питання з цього приводу чи ви бажаєте замовити постійну SEO-підтримку, тоді зв'яжіться з нами.